süzme yoğurt yaptım oldu

Süzme yoğurt yaptım oldu. Ev yapımı süzme yoğurt nasıl yapılır? Süzme yoğurt çeşitli yemeklerin yapımında kullanıldığından dolayı veya ekşimeye yüz tutmuş yoğurdun işe yarar hale getirilmesi için yapılır. Ya da, elinizde fazladan yoğurt vardır; bu yoğurdu vaktinde tüketilmiyeceğini düşündüğünüzde, yoğurdu korumak adına süzme yoğurt yaparsınız. Sizi bilmem ama, ben süzme yoğurdu evde bu nedenlerden dolayı yapıyorum. Bazen yoğurdu süzdürüyorum ve süzülmüş yoğurdu peynire dönüştürüyor ve kahvaltılık olarak kullanıyorum. Süzme yoğurttan yaptığım peynirin tadı mükemmel oluyor.

Evde süzme yoğurdu nasıl yapıyorum? Yoğurdu iki şekilde süzdürüyorum; ya tel elek kullanıyorum, ya da pamuklu bez veya pamuklu bezden yapılmış yoğurt kesesi içinde süzdürüyorum. Yoğurt kesesi bir nevi bezden yapılmış torba, yoğurdu bu torbaya koyuyorum. Tel elekle süzdürdüğüm yoğurt fazla kıvamlı olmuyor. Diğer bez veya torba ise, bu konuda süper işe yarıyor. Nasıl mı, yapıyorum? Yoğurdun içine tuzu belli olacak şekilde tuz ilave ediyor, karıştırıyor, bezin içine koyuyor ve bezi asıyorum. Altına tas koyuyor ve su damlaması kesilince süzme yoğurdu kullanıyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir