nişastasız sütlaç


Bir litre süt ile nişastasız sütlaç nasıl yapılır? Yapımı gayet basit ve tadı ve lezzeti diğer sütlaç çeşitlerinden katbekat güzel. Sütlaç yapımında kullanılan buğday nişastası, mısır nişastası veya pirinç unu sütlaçın kıvamını katılaştırmak için kullanılır. Sütlaçın kıvamını katılaştırmanın bir başka yolu ise, sütlaçı yaparken fazla pirinç kullanılmasıdır. Fazla pirinç kullanmak, sütlaçı pilava çevirir. Sütlacı kıvamlaştırmanın bir başka yöntemi ise; pirinç sübyesi kullanmaktır. Pirinç sübyesi ile sütlaç kıvamını artırmak en doğru yoldur, fakat uğraşı gerektirir.

Tarifimde nişastasız sütlaçı standart ölçüsünde pirinç kullanarak ve sütü uçurarak sütlacın kıvamını artırıyorum. Türk kahve fincanı silme doldurulmuş pirinci 1.5 su bardağı (300 ml.) su ile tencereye koyuyorum. Tencere kaynayınca kapağını kapıyor ve ocağı iyice kısıyorum. Pirinç suyunu çekene kadar (yarım saat) haşlıyorum. Bir litre kaynamış soğuk sütün içine haşlanmış pirinci koyuyor ve orta ateşte ara sıra çırpma teliyle karıştırarak 15 dakika pişiriyorum. Süre bitiminde 1.5 çay bardağı toz şekeri katıyorum ve tencere kaynamaya başlayınca saata bakıyorum ve bir 15 dakika daha pirinci pişiriyorum. Süre bitiminde kaselere taksim ediyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir