pırasayı böyle deneyin


Zeytinyağlı pırasa yemeği tencerede veya düdüklü tencerede pekala pişirilebilir. Ağız tadıyle pırasa yemeği yemek isterseniz eğer; pırasa en güzel şekilde, düdüklü tencerede pişer. Pırasa yemeğine çoğu insan domates salçası ilave eder. Salçayı pırasa yemeğine az ya da çok, ne kadar koyarsanız koyun; yemeğin tadını keskinleştirir. Domates salçasıyle yapılmış pırasa yemeğini yerken, yenilen yemek insanın ağzını burar ve gerçek pırasa tadını alamazsınız. Bu sebeple pırasa yemeğinizi salça kullanmadan yapın ve pırasanın gereçek tadına varın derim. Resimde görünen pırasa yemeğini düdüklü tencerede sık sık yapar ve yerim. Size de pırasayı birde böyle deneyin derim.

Çok kolay; bir kilo pırasayı, bir havucu ve bir soğanı doğradım. İki çorba kaşığı dolusu pirinci yıkadım, süzdüm. Düdüklü tencereye bir çay bardağı dolusu zeytinyağını koydum, ısıttım. Orta ateşte sıra ile soğanı, havucu kavurdum. Üzerine pırasayı, pirinci, bir tatlı kaşığı toz şekeri, bir tatlı kaşığı tuzu, bir su baradağı dolusu sıcak suyu koydum ve düdüklü tencereyi karıştırdım. Düdüklü tencerenin kapağını kapadım ve buhar çıkınca mandalını indirdim. Düdüklü ses çıkarmaya başlayınca ocağı tamamen kıstım. Tam 10 dakika bitiminde ocağı sönürdüm ve düdüklü tencereyi ocaktan aldım. Yemeği kaseye boşalttım ve üzerini streçle kapattım ki, suyu buhar olup uçmasın. Kolay gelsin, afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir