limon soslu tavuk


Limonlu tavuk sosu ile bütün bir tavuk, tavuk but ve tavuk göğsü terbiye edilir. Tarifim limon soslu tavuk göğsü ile ilgilidir. Limonlu tavuk sosu yapımı gayet kolay ve her çeşit tavuk ızgara çeşitlerine uygulanır. Limonlu tavuk sosu limon suyu, zeytinyağı, karabiber, kırmızı biber ve tuz ile hazırlanır. Hazırlanan bu sosla karıştırılan tavuk eti, dinlenmesi için en az iki saat buzdolabına kaldırılır. Pişirileceği zaman; bir saat öncesinden dolaptan alınır, oda sıcaklığına gelmesi beklenir ve elde bulunan her çeşit pişirme aletiyle pişirilir.

Bir bütün tavuk göğsünü teflon tavada kızartmak için, limon sosunu nasıl hazırladım: Önce tavuk göğüs etini ızgaralık doğradım ve hafif tuzladım. Bir kap içine bir tane limonun suyu, altı yemek kaşığı zeytinyağı, birer çay kaşığı dolusu karabiber, toz kırmızı biberi koydum ve karıştırıdım. Üzerine doğradım tavuk göğsü parçalarını ilave ettim ve elimle bir güzel karıştırdım. Ardından kabı streçle kapattım ve buzdolabına dinlenmesi için koydum. Kızartmadan bir saat öncesi dolaptan aldım ve teflon tavada iki kaşık zeytinyağında (orta ateşin bir tık üzeri ısıda) kızarttım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir