bütün tavuk haşlama


Bu yazı işinize iyi gelir, okuyun. Bütün tavuk haşlama tencerede veya düdüklü tencerede yapılır. Bütün tavuk haşlamanın en pratik yolu, düdüklü tencerede tavuk haşlamadır. Düdüklü tencerede tavuk haşlarken dikkat edilecek ayrını ise, tavuğun haşalama süresine tam uymaktır. Bu süre bilinen bir süre olsa da (düdüklünüzün özelliği ve ocağınızın alev ayarı yüzünden) bu süre değişebilir. Bu açıdan, düdüklünüzün tavuğu nasıl haşladığını görüp, tadarak siz karar vereceksiniz.

Düdüklünüzde bir iki defa tavuk haşladıktan sonra, düdüklü tencereniz tavuğu ne kadar sürede en iyi şekilde haşlıyor olduğunu, aklınızda tutacaksınız. Bilirsiniz, düdüklüde kullanılan bir iki dakikalık eksik veya fazladan sürenin yemeği ne hale getirdiğine şahit olmuşsunuzdur. Düdüklüde 1.0 kilo ağırlığa kadar olan tavukların haşlama süresi 15 dakikadır. 2 kilo ağırlığındaki tavukların haşlama süresi 30 dakikadır. Bu SİTEDEN tavuk ağırlığına göre, haşlama sürelerine bakabilirsiniz.

Kendim, düdüklü tencerede tavuk haşlarken sürelere dikkat etmemin yanında; süre bitimine yakın, düdüklüden çıkan buharı koklarım. İşte bu koklama ile tavuğun damak tadıma (uygun olup olmadığını)göre pişip pişmediğini anlarım. Resimdeki tavuk 1650 gr. ağırlıkta, düdüklüde 25 dakikada haşladım. Nasıl haşladım, tavuğun üzerindeki tüyleri ocakta yaktım. Peşinden yıkadım, ayaklarını bağladım, düdüklüye koydum ve 8 bardak su, bir çorba kaşığı silme tuz ilave ettim.

Normal yemek pişirdiğim (orta) ısıda tavuğu 25 dakika haşladım ve düdüklüyü ocaktan aldım. Tavuk düdüklüde soğuk su ile haşlanır. İstenirse düdüklüde su kaynatılır, kaynayan su içine tavuk konur öyle haşlanır. Yani, düdüklüde tavuk haşlama yapmak için, suyun soğuk veya sıcak olması önemli değildir. Dilediğiniz şekilde, düdüklüde tavuğunuzu haşlayabilirsiniz. Haşladığınız tavuğun etinde (but eti veya göğüs etinde) renk değişikliği veya istenmeyen koku görmek istemiyorsanız tavuğu çok iyi haşlamanız gerekir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir