şipşak et kızartma


Tavada şipşak et kızartma: Evde acil durumlarada en kolay et kızartma yöntemi; eti tavada kızartmaktır. İster kurban eti olsun, ister kasaptan alınan et olsun farketmez. Derin dondurucudan çıkartılan et, mikrodalgada çözdürülür ve anında, ocak üzerinde bulunan tava içinde kızartılır. Tavanın çelik tava olması, alüminyum tava olması, teflon tava olması önemli değildir. Yeter ki, eti kızartacak bir tavanınız bulunsun. Tava içinde kızartılan etin lezzeti, ızgara üzerinde kızartılan etten farklı değildir. İhtiyaç halinde çoğu zaman eti, tavada kızartırım.

Et tavada nasıl kızartılır? Resimde gördüğünüz, teflon tava içinde üç parça dana biftektir. Biftekleri dondurucudan çıkardım ve mikrodalga fırında çözdürdüm. Ardından, etlerin her iki yüzeyine tuz ektim. Peşinden tava içine, tavanın tabanını örtecek miktarda ayçiçek yağı koydum. Tavayı ocağın en büyük gözü üzerine oturttum ve ocağı yüksek alev ayarında yaktım. Yağ iyice ısınınca etleri dizdim. Etin alt yüzü hafif kızarınca diğer yüzünü çevirdim ve kızarttım. Yani, eti ikişer defa çevirdikten sonra ocağı söndürdüm.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir