tavada waffle


Tavada waffle nasıl yapılır? Tavada waffle yapmak çok kolay. Önemli olan, tam ölçüsünde waffle karışımını hazırlamak ve hazırlananan karışımı tavada alt üst ederek pişirmektir. Waffle karışımı yapımında yumurta, süt, buğday unu, yemeklik yağ, toz şeker ve kabartma tozu kullanılır. Yemeklik yağ derken; her çeşit yemekte kullanılan yağ, istenirse waffle yapımında kullanılabilir. Waffle karışımını hazırlarken diğer yemeklik yağların yerine tereyağı kullanılırsa, yapılan waffle süper olur. Tavada waffle pişirirken dikkat edilecek nokta, tavanın çok kızgın derecede ısıtılmamasıdır. Ocak alev ayarı orta ısı veya orta ısının bir tık üzerinde olması waffle daha güzel pişirecektir.

Tavada waffle nasıl yaptım: Bir su bardağı (110 gr.) ölçüsünde buğday ununu, bir paket vanilya tozunu ve bir çay kaşığı tepelice doldurduğum kabartma tozunu bir kasede karıştırdım. Ardından; bir yumurta, 200 ml. kutu sütü, 50 gr. eritilmiş tereyağını,  50 gr. toz şekerini bir fiske tuz seperek başka bir kasede çırptım ve hazırladığım kuru karışımı üzerine ilave ettim. Tavayı ısıttım ve yüzeyine bir iki damla yağ ile yağladım  Ardından bir kepçe waffle karışımını tavanın orta yerine koydum ve bir yüzü kızarınca diğer yüzünü çevirerek pişirdim. Verdiğim malzemelerle 4 kepçe waffle hamuru elde edilir ve 4 tane waffle yapılır. Malzemelerin katları ile istediğiniz kadar waffle yapabilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir