mıhlama nasıl yapılır


Mıhlama, muhlama veya kuymak evde nasıl yapılır? Ağız tadı ile yenilebilecek mıhlama yemeği yapımında ustalık gerekmez. Gerekli olan kaliteli mıhlama malzemesi, kullanılacak malzemenin doğru ölçüsü ve malzemelerin sıraya göre kullanılmasıdır. İşte bunları yerine getirirseniz; yaptığınız mıhlamayı yedikten sonra, kesinlikle nerden yedim bu mıhlamayı demezsiniz. Mıhlama tereyağı, mısır unu, sünen peynir, su ve tuz ile yapılır.

Evde mıhlamanın yapımı gayet kolay; kişi başına bir çorba kaşığı tepelice doldurulmuş (25 gr.) mısır unu, bir çorba kaşığı (20 gr.) tereyağı, damak zevkinize göre, 25 gr. ile 50 gr. arası dil, çeçil (tel peynir) veya taze kaşar peyniri, bir çay bardağı (100 gr.) sıcak su, peynir ve tereyağının tuz oranına göre tuz kullanılır. Resimde görülen mıhlamayı tek kişilik yaptım.

Mıhlama nasıl yapılır? Resimdeki mıhlama için 25 gr. mısır unu, 20 gr. yemeklik tuzlu tereyağı, 25 gr. çeçil peyniri, 1 çay bardağı sıcak su, 1 çay kaşığı silme tuz kullandım. Önce tereyağını tavada erittim. Üzerine mısır unu'nu ilave ettim ve köpürene kadar kavurdum. Peşinden sıcak suyu ilave ettim ve mısır unu suyu çekinceye kadar karıştırdım. Mısır unu suyunu çekince çeçil peyniri ve tuzu ilave ettim, karıştırdım. Tereyağı tavanın üzerine çıkmaya başlayınca, mıhalamayı ocaktan aldım. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir