tavada karamelli elmalı kek


Tavada karamelli elmalı kek yapımı bu tarifle çok kolay. Yapılması gereken, keki ne büyüklükte yapacağınıza karar vermek ve kek malzemeleri temin etmektir. Vereceğim kek malzemelerinin katlarını alarak istediğiniz irilikte kekinizi yapabilirsiniz. Önemli olan, kek yapacağınız tavanın boyutunu ayarlamak ve 3 yumurtaya kadar 1 paket kabartma tozu kullanmaktır. Resimdeki karamelli elmalı kek yapımında 19 cm. çapında kapaklı teflon tava kullanılmıştır. Hazırlanan kek hamuru teflon tavada ocak üzerinde en kısık ateşte pişirilmiştir. Kekinizi teflon tavada yaparsanız, tavanızı yağlamanız gerekmez.

Tavada karamelli elmalı kek nasıl yapılır? 1 yumurta (oda sıcaklığında), 1 çay bardağı süt, 1 çay bardağı toz şeker, 1 su bardağı (100 gram) un ve 3 yemek kaşığı ayçiçek yağı kek malzemeleridir. Karamel malzemeleri ise; 1 yemek kaşığı tepelice doldurulmuş toz (25 gram) şeker, 1 yemek kaşığı su, 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı ve 1 tane elmadır.

Karamelin Yapılması: Tavaya 1 yemek kaşığı toz şeker ve 1 yemek kaşığı suyu koydum bal köpüğü rengini alıncaya kadar kaynattıktan sonra, 1 yemek kaşığı ayçiçek yağını koydum ve karıştırdım. Elmayı soydum, çekirdek yuvasını aletle çıkardım enine dilimledim. Dilimleri karamelin üzerine yaydım ve üzerine toz tarçın ektim.

Kek Hamurunun Hazırlanması: Karıştırma kabına ıslak kek malzemelerini koydum ve mikserle çırptım. Üzerine elek yardımıyle kuru kek malzemelerini ilave ettim ve mikserle bütün malzemeyi karıştırdım. Kek hamurunu tavaya boca ettim. Tavayı ocağın büyük gözü üzerine koydum ve ateşi en kısık ayar derecesine getirdim. Tavanın kapağını kapadım ve keki 30 dakika pişirdim ve kürdan testini yaptım. Ardından keki alt üst yaptım, 10 dakika daha pişirdim, ocaktan aldım ve soğumaya bıraktım. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir