piliç incik


Tencerede piliç incik yemeği en sevdiğim tavuk yemekleri arasındadır. Resimde görünen yemeği 1.5 kilo piliç incikle yaptım. Önce incikleri tek tek yıkadım, süzdüm ve yemeği yapacağım tencerenin içine dizdim. Büyükçe bir kase içine iki iri patatesi, 4 tane sivri biberi ve iki havucu doğradım. Üzerine 3 tane kuru soğanı elma dilimi doğrayıp ilave ettim. Peşinden beş diş sarımsağı bütün olarak, 3 tane domatesi rendeleyerek koydum. Birer çay kaşığı dolusu domates ve tatlı biber salçasını ilave ettim. Ardından birer çay kaşığı dolusu kekik, karabiber, pul biber, kimyon koydum. Üzerine 1.5 tatlı kaşığı tuz ektim ve en son malzemeleri elimle, bir güzel karıştırdım.

Karıştırdığım malzemeleri tencere içindeki dizili piliç inciklerin üzerine güzelce yaydım. Üzerlerine1.5 su bardağı dolusu sıcak su ve 4 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirdim. Tencereyi ocağın büyük gözü üzerine aldım ve ocağı yaktım. Yüksek ateşte bir defa tencereyi fokur fokur kaynattıktan sonra, ocağın düğmesini sola çevirerek iyice kıstım ve tencerenin kapağını kapattım. Saatime baktım ve yemeği 50 dakika en kısık ateşte pişirdim ve ocaktan aldım. Yemeği deneyeceklere afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir