düdüklüde bamya


Düdüklüde bamya yemeğini 50 gr. kuru çiçek bamyadan yaptım. Bu miktar bamyadan üç porsiyon yemek çıkar ve yapımı gayet kolay. Bamya ipe dizili olduğundan, önce ipinden kurtulmak gerekir. Tencereye kuru bamya, yeter miktarda su ve bir çorba kaşığı sirke konur. Tencere ocağa alınır, bir taşım kaynattıktan sonra kapak kapatılır ve ocağın alti iyice kısılır. Kısık ateşte 15 dakika bamya haşlanır. Süre bitiminde bamya süzülür ve iplerinden kurtarılır.

Düdüklü tencerede kuru bamya yemeğini nasıl yaptım? Düdüklüye 5 çorba kaşığı zeytinyağı koydum ve ısıttım. Üzerine doğradığım bir soğanı, 1 çay kaşığı domates salçasını, 1 çay kaşığı tatlı biber salçasını sıra ile ilave ettim ve kavurdum. Ardından haşladığım kuru bamyayı, 2 su bardağı dolusu sıcak suyu, 1.5 çay kaşığı dolusu tuzu ilave etim ve karıştırdım. Yemeği eski tip düdüklüde, en kısık ateşte 15 dakikada pişirdim. Yemeği ocaktan aldıktan sonra, karabiber ve pul biber ilave ettim. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir