kabak tatlısı 1 kilo


Kabak tatlısı 1 kilo kabak için yarım kilo toz şeker kullanılır. Pazardan kabak alırken kestane kabağı yönünde tercih kullanırsanız, doğru tercih yapmış olursunuz. Klasik kabak tatlısı yapma yöntemi şöyle: Kabağın kabuğu soyulur, dilimlenir ve orta irilikte parçalara bölünür. Parçalar kabak tatlısı yapılacak tencereye konur, üzerine toz şeker dökülür, bir gece bekletilir, sabah ocağın üzerine konur ve pişirilir. İstenirse tencerenin içine birkaç karanfil atılır. Hayır, kabağı bir gece bekletmeden pişirmek isterim derseniz; tenceredeki kabağın üzerine şekerle birlikte 1 çay bardağı su koyar ve pişirirsiniz.

Tarifimdeki kabağı akşamdan 4 karanfil ile şekere yatırdım. Kabak sabaha kadar suyunu salmış. Sabah kabak tenceresini ocağın üzerine koydum. Altını yaktım ve tencere kaynamaya başlayınca ocağı iyice kıstım. Kısık ateşte tencere kapağı kapalı olarak 1 saat pişirdim. Saat dolunca ocaktan aldım ve soğumaya bıraktım. Bu tarifle yapılan kabak tatlısının şerbeti kendine karar olur. Daha doğrusu hiç olmaz. Bizler tatlıyı yaparken fazladan su, şeker ilavesiyle kabak tatlısının ölçüsünü bozmak istemiyoruz. Bu sebeple ayrıca şerbet hazırlıyor, tatlı soğuduktan sonra ilave ediyoruz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir