paça çorbası tarifi


Paça çorbası tarifi on numara beş yıldız. Paça çorbamın yapımında iri koyun paçası kullandım. Ciğerciden paça alırken iki çeşit paça gösterdiler. Biri bol etli iri paça (koyun, koç) diğerdi ise küçük etsiz kuzu paçası. Elbette iki paça arsında fiyat farkıda var. İri olanından beş tane aldım ve terbiyeli çorbasını yaptım. Paçanın üç şekilde çorbası yapılır. Kelle ile birlikte haşlanır, kelle paça çorbası yapılır. Tek başına haşlanır ve sade çorbası yapılır. Bir de paçanın yumurtalı veya yoğurtlu olarak terbiyeli çorbası yapılır.

Paçalar temzilenmiş olmasına rağmen üzerinde kıl artıkları vardı. Bu nedenle paçaları tek tek ocak alevine tutarak kıllarını yaktım. Peşinden yıkadım ve iyi pişmesi için eklem yerlerini bıçakla çepeçevre kestim. Düdüklü tencereye paçaları, 1.5 litre (8 su bardağı) su, bir bütün kuru soğan, kabuğu ile yarım limon ve kabuğu ile bir iri diş sarımsak, bir çorba kaşığı silme tuz koydum. Düdüklünün kapağını kapadım, orta ateşte 40 dakika haşladım ve ocaktan aldım. Usulüne uygun düdüklüyü açtım ve kaynaması için ocağın üzerine tekrar koydum.

Kasenin içine bir çorba kaşığı tepeleme dolu un, bir yumurta sarısı koydum ve yarım bardak soğuk su ile karıştırdım. Kaynayan düdüklü tencereden su aldım, kaseye ilave ettim ve karıştırdım. Kasedeki terbiyeyi tel süzgeç kullanarak düdüklüye döktüm. Ardından orta ateşte paça çorbasını 5 dakika kaynattım ve ocağı söndürdüm. Bir çorba kaşığı okkalıca tereyağını erittim ve bir tatlı kaşığı pul biberi kavurdum. Yaptığım bu sosu çorbanın üzerine döktüm. Çorbanın tuzunu ayarladım, sirkeli sarımsak yaptım ve terbiyeli paça çorbamı sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir