kolay mısır közleme


Evde kolay yoldan mısır nasıl közlenir? Taze süt mısır, yüksek köz ateşinde közlenebilir. Bu ateş ya mangal ateşidir, ya da açık alanda yakılmış odun ateşi veya tezek ateşidir. Mısır alevsiz ateşte közlenir. Alev üzerine taze mısır konursa, mısırın dışı yanar ve içi çiğ kalır. Ocak üzerinde alevde, ızgarada, tavada mısır közlenir gibi görünse de, gerçek anlamda mısır közlenemez. Evde mısır közlemede sonuç alınabilecek en doğru közleme aleti, çingene ızgarası diye satılan elektrikli ızgara aletidir.


Elektrikli ızgara aletinin her boyutta olanını, mağzlardan temin etmek mümkün. Mısır közlemede kullanmak için küçük boyutta olanını aldım ve yıllardır kullanıyorum. Ayrıca, bu alet her çeşit ızgara işini yapabiliyor. Evde mısırı nasıl közlenir konusuna gelince; ızgara aletini mermer mutfak tezgahı üzerine koyuyorum. Ardından aleti açıyor, soyduğum taze süt mısırları bütün veya bölerek aletin içine diziyorum. Peşinden aleti çalıştıryorum. Arada sırada, aleti açıyor ve mısırları döndürerek közlüyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir