lezzetli hamsi buğulama


Lezzetli hamsi buğulama tarifimi deneyin derim. Lezzetli ağız tadında hamsi buğlama yapımı, öncelikle hamsi seçiminden geçer. İri olan; Maramara Denizi'nin hamsisini buğlama yapımında kullanırsanız, buğlamanız fazla lezzetli olmaz. Küçük görünümlü Karadeniz hamsisi ile yapılan buğlama lezzetli olur. Hamsi ilk çıktığında, havalar soğuyuncaya kadar yağlı olmaz. Bu dönemde hamsi buğlama yapmayı tavsiye etmem. Yine de hamsi buğlama yapmak isterseniz, Karadeniz hamsisi kullanın derim. Tarifimde hamsi buğlamayı Karadeniz hamsisi ile ocak üzerinde tencerede yaptım ve tereyağı kullandım. Hamsiyi tencereye koymazdan önce, dolaptan çıkarın ve oda sıcaklığına getirin.

Hamsi buğlama malzemesi:
  • bir kilo temizlenmiş hamsi
  • bir iri domates (200 gr.)
  • bir orta boy kuru soğan (100 gr.)
  • 40 gr. tereyağı
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • yarım kabuklu limon
  • bir tutam maydanoz

Hamsi buğlamayı nasıl yaptım:
  • soğanı irice yemeklik doğradım
  • domatesi rendeledim
  • maydanozu kıydım
  • limonu ince dilimledim
  • tencereye hamsiyi koydum
  • üzerine bütün malzemeleri ilave ettim
  • ve güzelce karıştırdım
  • malzemeleri tencereye yaydım
  • üzerine tereyağı parçalarını serpiştirdim
  • limon dilimlerini dizdim
  • yüksek ısıda tencereyi fokurdattım
  • kapağı kapadım, ateşi kıstım
  • 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm.
  • hamsi tenceresini sofraya koydum.
afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir