biber dolması tarifi çiğden


Kıymalı biber dolması (çiğden) tarifi: 22 cm. (4.5 litrelik) tencerede, 13 tane dolmalık biberle kıymalı biber dolması yaptım. Biberlerin birkaçı küçüktü, bu sebeple hazırladığım dolma içi arttı. Artan içi kırmızı biberi keserek içine doldurdum. Kış mevsiminde yazlık sebzeleri kullanmamaya dikkat ederim. Bu kez deneme amaçlı iki sebze (kabak ve dolmalık biber) kullandım. Önce Sakız kabağı ile kabak kalye yaptım ve sonuçtan memnun kaldım. Ardından dolmalık biberi denedim, bu tarifle kıymalı biber dolması yaptım. Dolma içleri çiğden veya kavrularak hazırlanır. Biberlerin içini çiğ malzemelerle doldurdum. Yani; dolma içini hazırlarken bütün malzemeleri çiğ olarak kullandım. Malzemeleri çiğden kullanmasaydım, malzemeleri kavurmam gerekirdi. Bu vesileyle çiğden sözcüğünü açıklamış oldum Afiyet olsun.

Biber dolması malzemeleri:

  • 13 tane dolmalık biber (550 gr.)
  • iki kaşık zeytinyağı (dolma suyuna)
  • bir tatlı kaşığı domates salçası (dolma suyuna)
  • bir çay kaşığı tuz (dolma suyuna)
  • 2 su bardağı sıcak su (400 ml.)

Dolma içi malzemeleri:
  • 200 gr. dana kıyması
  • 1 su bardağı pirinç (200 ml.)
  • dört kaşık zeytinyağı (dolma içine)
  • bir iri soğan (140)
  • 2 diş sarımsak
  • bir domates (150 gr.)
  • bir tatlı kaşığı domates salçası (dolma içine)
  • bir çay kaşığı pul biber
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir çay kaşığı kimyon
  • bir tatlı kaşığı kuru nane
  • bir tatlı kaşığı tuz (dolma içine)
  • bir tutam maydanoz
  • bir tutam dereotu

Dolma sosunun hazırlanması:

Kaseye 1 tatlı kaşığı salça, 1 çay kaşığı tuz, 2 su bardağı sıcak su koyun ve karıştırın.

Kıymalı biber dolması yapımı:

  1. biberleri sap kısmından kesin içini boşaltın
  2. Soğan, sarımsak ve domatesi yemeklik doğrayın
  3. dolma içi malzemelerini kullanın, içi hazırlayın
  4. hazırladığınız dolma içiyle biberleri doldurun, tencereye dizin
  5. üzerine hazırladığınız dolma sosunu ve 2 kaşık zeytinyağını dökün
  6. tencereyi bir defa fokurdatın, kapağını kapayın
  7. ocağı tamamen kısın ve saate bakın
  8. tam 50 dakika bitiminde ocağı söndürün.
hepsi bu kadar, afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir