tuzsuz beyaz peynir tatlısı


Tuzsuz beyaz peynir tatlısı nasıl yapılır? Yani; Türk Dil Kurumu'nun deyimiyle lor peyniri tatlısı yapımında aşağıda verdiğim malzemeleri kullandım. Özellikle su bardağı ile ölçtüğüm malzeme miktarları için; 200 ml. lik klasik su bardağını kullandım. Klasik su bardağına 200 ml. lik kutu sütlerini koyarsanız silme doldurur. Yani, kutu süt ile klasik su bardağının hacimleri aynıdır. Tatlı hamurunu pişirirken çatlamamsı için; lor peynirini rondodan geçirmenizi ve karbonatı önce un ile karıştırmanızı tavsiye ederim. Bu tatlının şerbeti tatlı fırından çıktıktan sonra sıcak olarak verilir. Yaptığım tatlıların bezelerini büyük yaptım, bir tatlı nerdeyse bir porsiyon oldu. Siz daha küçük bezeler yapabilirsiniz.

Lor Peynir Tatlısı Malzemesi
2 su bardağı tuzsuz lor peyniri
1 tane yumurta
1 çorba kaşığı toz şeker
2 çorba kaşığı erimiş tereyağı
1 çay kaşığı karbonat
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı irmik
2 su bardağı toz şeker
2.5 su bardağı su
1/4 limon'un suyu

Lor peyniri tatlısını nasıl yaptım:
Un, irmik, toz şeker ve karbonatı bir kasede karıştırdım. Peşinden, yoğurma kabı içine (tamamen un ufak olmuş) lor peyniri ve erimiş tereyağını koydum. Üzerine bir yumurta kırdım ve malzemeleri karıştırarak pürüzsüz hamur yaptım. Hazırladığım hamurdan İzmir çekirdeksiz mandalina iriliğinde (40 gram ağırlığıda 7 tane) beze yaptım ve yağlanmış 30 santimlik tepsiye aralıklı dizdim. Tepsiyi önceden ısıttığım 180°C  derece fırına sürdüm ve 30 dakika pişirdim. Fırında tatlı hamuru kızarırken 2 su bardağı toz şeker ile 2.5 su bardağı suyu tencereye koydum, 5 dakika kaynattım. En son limon suyunu ilave etim, bir taşım kaynattım ocağı söndürdüm. Tatlı fırından çıkar çıkmaz sıcak şerbeti tepsiye ilave ettim. Tarifimi dener ve memnun kalırsanız; şerbet ölçüsü hariç diğer malzemelerin iki katını alırsınız. O vakit, şerbeti için; 4 su bardağı toz şeker, 4.5 su bardağı su ve yarım limon suyu kullanmanız gerekir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir